Go to content Go to search about Danish Defence website Go to right bar
Skive Kaserne
Forsvarets logo (link til Forsvarskommandoens hjemmeside)
25. April 2017

Globalnavigation

clear

Content area

 
 

Info fra Idrætslederen


Motions tilbud Skive Garnison

Klik her for info om motionstilbud


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NYT NYT!!

Kostundervisning og fysisk træning

BMI-træning
Træning af personer med et lidt for højt BMI.* Et BMI på over 30 betyder, i Forsvaret, at man ikke umiddelbart er udsendelses parat.
Træningen kommer til og foregå på den måde, at jeg udarbejder et individuelt træningsprogram ud fra en individuel samtale og evt. test som vi foretager. Den fysiske træning kan bestå mange forskellige aktiviteter såsom; cykling, styrketræning, cirkeltræning, floorball, og mm.

Undervisning
Træningen omfatter ikke kun fysisk træning men også træning i at vælge det sunde alternativ i køledisken. Sund kost kører som et integreret forløb i den overordnede trænings og udviklingsplan. Undervisningen i sund kost og en sund livsstil kommer til og ligge indenfor træningstiden. Undervisningen består af foredrag/dialog omhandlende en sundere livsstil. Foredragene har en varighed på ca. 35-40 minutters varighed.

Vejning
Som motivationsfaktor er der mulighed for, at blive vejet én gang hver anden uge. Dette tilbud er for dem som mener det kunne være en faktor der er med til og være løftestang hen imod en sundere livsstil.

Træningen starter uge 40
Mandag (Efter appel)                          07.45-9.00   13.30-14.15
Onsdag (Efter appel)                           07.45-9.00   13.30-14.15
Fredag (Efter appel)                            07.45-9.00                                                                   

Mødested: Motionsrum
Beklædning: Medbring, så vidt det er muligt, både indendørs og udendørs træningstøj

Ovenstående træningstider giver en bred mulighed for, at komme i gang med træningen. Hvis man ikke har mulighed for at komme mandag morgen kommer man jo bare evt. mandag eftermiddag i stedet for. Planlæg din arbejdsuge således du har mulighed for at komme 2-3 gange pr. uge.
Hvis træningstiderne ikke passer helt, har vi mulighed for, at indrette dem så de kommer til og passe.

Målet for dette initiativ er at, I gennem den samlede træning og undervisning, vil have mulighed for at opnå nye kompetencer som gør Jer i stand til og kunne ændre og bevare en sundere livsstil og dermed tabe de kilo som skal til for at komme ned i BMI.

*BMI = Body Mass Index. Et generelt index der bruges til og måle en persons forhold mellem højde og vægt

Jeg kommer med ”Viden” og I kommer med ”Styrke og Vilje” så klarer vi den, endnu en gang i fællesskab.

”Styrke – Viden – Vilje”