[Oprindeligt publiceret af Forsvaret]

Træn med forsvaret – som 188.056 andre…
Var nok til at overbevise juryen i Post Danmarks Direct Marketingprisen.
Blandt 65 kampagner vandt træningsapplikationen   ”Direct Marketing Prisen 2013”, kategorien ”Integreret business to consumer”,” Årets kreative team” og ”Årets direct marketing strateg”.
De 188.056 er antallet som har downloadet app’en.
- Med kampagnen fik vi kontakt til mange unge, som vi via mere traditionelle kampagner ikke vil nå. Ud over 188.056 downloads, og omfattende PR omtale gav kampagnen ca. 90.000 nye profiler i vores kundedatabase , fortæller Anders Christian Bech, Chef for Rekrutteringssektionen.



Kampagnen ’Træn med forsvaret’ er bygget op om træningsapplikationen, der er udviklet i et samarbejde mellem Forsvarets Rekruttering og Center for Idræt. Træningsprogrammerne har til formål at træne kroppen op til at klare store fysiske anstrengelser, som f.eks. udsendte soldater er udsat for, på en forsvarlig måde – også når man er væk fra sit normale træningscenter. Med app’en er det muligt at tage en fysisk test og på baggrund af resultatet få sit personlige 8 ugers træningsprogram.
 
Formålet med ”Træn med forsvaret” er at være et redskab for nuværende soldater og potentielle, der søger en uddannelse i forsvaret, så de kan blive deres egen træner, og blive i stand til at bestå optagelsesprøven og klar til udsendelse.
- Forsvaret har med ”Træn med forsvaret” formået at komme bredt ud med forsvarets allernyest træningsprogrammer og metoder, og dermed nedbryde barrierer om hvad fysisk træning er i forsvaret. Fortæller Marianne Behrens, Marketingkonsulent, Forsvarets Rekruttering.

Udover App’en indgik der både film, TV,online bannere og kampagnesite i den samlede kampagne. Sociale medier som Facebook og Youtube blev også brugt.
- For de unge er forsvaret et så anderledes uddannelsesvalg, at det primært er relevant for dem, der i forvejen er meget interesseret. Og den gruppe er ikke tilstrækkelig stor. Vores udfordring er derfor løbende at øge det positive kendskab til forsvarets uddannelser bredere i målgruppen. Udviklingen af App’en gav os mulighed for gennem film og øvrige elementer i kampagnen at vise forsvaret som moderne og rummeligt, der udfordrer og udvikler. Fortæller en stolt og glad Gitte Holler, Kommunikationsansvarlig i Forsvarets Rekruttering.

I øvrigt fik Filmen  årets True Award for bedste annoncør sammen med de øvrige to film om forsvarets uddannelser fra 2012. Se film her http://www.youtube.com/user/forsvaretsuddannelse